2.28.2009

Mignon

Ha jól emlékszem, úgy találtam fel ezt az alkotási módot, hogy egyszer iszonyú fáradtan festettem, és véletlenül felborítottam a tusos üvegcsét. (...) Sajnáltam volna, ha kárba vész a festékanyagot, ezért felitattam papírokkal, de úgy, hogy különféle formában jelenjenek meg.
Rorsach-technikának neveztem el, mert úgy alkotok, ahogy a paca és a képzeletem kívánja. A lapot a pacával akárhogy forgathatom, ahogy azt a névadó pszichológiai kísérlet során is.

Nos ebből a zöld tintapacából egy cirkusz-jelenet lett, és Mignon címet kapott a kép, mert a kép szó szerinti középpontjában egy mignon szerepel, ott röpül a kicsike sütemény.
Jól látható, hogy melyek a kép paca részei, ami az öntudatlan festék folyásából lett, és jól látható, melyek a tudatos ecset-, és tushegy vonások. A kép jobb alsósarkában lévő vonalakat hamar megbántam.

No comments:

Post a Comment